Gårdagens dressyrpass!

Igår red jag ett ordentligt dressyrpass på Blixen för min syster Linnea. Hade tillochmed dressyrsadeln. 
 
Började med att skritta fram honom några minuter. Därefter kortade jag tyglarna och jobbade mycket i skritten. Gjorde ställningar, red serpentiner, volter och gjorde även lite slutor. Slutor var ju svårare än man tror? Jag tänke bara att det var att flytta in rumpan mot mitten men självklart så tyckte Blix det var väldigt jobbigt och svårt så det blev ett ortroligt kämpande.
 
Sen tog jag fram honom i trav och jobbade med att han skulle arbeta med ryggen dvs. att jag red i låg form. Han har blivit ruskigt duktig på det nu så det är väldigt lätt och bra! Red mycket lösgörande även här och tränade lite på att ställa inåt i vänster varv samtidigt som jag är på med ytterskänkel så han inte flyttar ut bogen. I höger varv skulle jag ställa utåt och leda med innertygeln. Tillslut satt detdär och då kunde jag jobba med det under ridpasset.
 
Sen tog vi galopp och jobbade på att han skulle få power i galoppen och nästan explodera i galoppfattningarna så han verkligen går framåt och jobbar med bakbenen. Det gick väl helt okej. I början blev fattningarna inge bra, han reagerade antingen för mycket eller för lite. 
 
Sen på slutet körde jag bara egenom lite förlängd steglängd och gjorde även lite skänkelvikningar.
 
Somsagt kommer det fler bilder om ni vill ha, ska bara välja ut och redigera några av alla 450 bilder, taggad chey!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Mysig bild!:D

2012-07-31 @ 10:27:45
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0