Dagens ridpass!

Idag tog jag ett dressyrpass på Blix eftersom att han skrittades ut igår. Tanken var att bara rida egenom honom utan stora krav. Det gick väl helt OK idag. Har gått bättre, har gått sämre. Så är väl ganska nöjd ändå ^^
 
Först mjukade jag upp honom och ställde höger/vänster i båda varven, flyttade för skänkeln, red på böjt spår, you name it. Mycket lösgörande helt enkelt. Sen travade jag igång honom i lång låg form, Blix tyckte att inte det var så nödvändigt och var inte jättestadig i början, men lite senare blev han stadigare. 
 
Sen samlade jag honom och tränade lite på att ta skänkeln ordentligt, dvs. att jag började med att snudda honom och om han inte gick fram helt perfa gjorde jag halt och samtidigt som jag snuddade med skänkeln la jag på spöet lite löst, sen efter det provade jag utan spöet och då gick han redan fram bättre! :D
 
Tyvärr var det lite blött på ängen så fick galoppera på vägarna, men what ever? Ska bli skönt att få paddock nu! Troligtvis börjar vi kanske bygga nästa vecka, woohooooh! :D
 
 
MYCKET mer bilder kommer upp, tidsinställt å grejjer! 

Kommentarer
Postat av: Olivia

Är Blixen din häst? :)

2012-06-28 @ 17:55:44
URL: http://messiolivia.blogg.se
Postat av: Olivia

Sv: Jaha, okej, vad roligt med egen häst! Själv ska jag bli medryttare på en häst, Tellus heter han, kommer upp bilder på bloggen :) Tack så mycket, detsamma<3

2012-06-28 @ 18:06:17
URL: http://messiolivia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0