Emot Emot Emot

Någonting jag verkligen är emot är smutsiga boxar. Att hästen ska få lov att stå i sin egen skit, dygnet runt, eller bara i ett dygn. Helt sjukt. Jag tycker att det är djurplågeri, tänk er själva!
Det finns många hästägare som tänker, Äh, jag skiter i det idag, tar det imorgon istället. Och där står hästen, i en smutsig box, och ska dessutom sova i det.
Jag är väldigt nogrann när jag mockar, hästarna ska ha pedantiskt rent i boxen, och i övriga stallet också såklart. Men vissa mäniskor tror att det är skit samma, det är det inte!! För att kunna bli god vän med en häst måste man ägna många timmar med hästen, och många timmar runt om hästen. För att hästen ska känna sig omtyckt och säker av sin ägare. Om man då bara kastar in den i sin omockade box och drar, då blir ingen häst speciellt glad.
Det behöver inte vara pedantiskt rent, men att man iallafall slänger ut skiten, och kisset. Då skulle jag klara mig iallafall.

Det är min åsikt, och jag hoppas att dom allra flesta, eller alla håller med mig, eller?

// Astrid


Kommentarer
Postat av: Amanda - en satsande dressyrryttare

Riktigt snygg ponny! :D

2012-06-13 @ 08:58:48
URL: http://perfectpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0