Då - Nu

Jag tänkte att jag skulle skriva av mig lite, så detta blir ett långt inlägg med mycket bilder om min ridhistoria, hope u like it!

När jag var fem år började min pappa och min syster rida hos en person med ganska många hästar(vad jag kommer ihåg). Lite senare började min syster också rida där. Då ville jag självklart också börja rida, men pappa och mamma tyckte jag skulle vänta tills jag vart sju år.
När jag sedan hade fyllt sju år började jag och min kompis rida på en ridskola - Salaortens ryttarförening. Där red jag i ungefär två år. När jag hade ridit på ridskolan i ungefär ett år skaffade min syster och min pappa en d-ponny vid namn Orage.
<3
Denna bilden är den enda jag har på Orage, sånna bilder tog man då, hahah! :P
Orage var för stor och för svår för mig att rida så det var min pappa och syster som red honom. Jag fortsatte på ridskolan ett tag och fick en favorithäst - Tosca. Några månader efter det fick dom ta bort henne från ridskolan och jag var jätteledsen.
'
Tiden gick och mamma och pappa tyckte jag och min syster skulle få en lite mindre ponny som vi kunde rida på. Mina systrar var och tittade på en ponny vid namn Cliff the hang - vår blivande söta lilla b-ponny.
Jag kommer ihåg den dagen när Cliff skulle komma till oss. Jag hade aldrig sett ponnyn innan så jag längtade supermycket. Dagen efter så red jag och min syster Cliff och det gick jättebra, jag var verkligen superglad.
Jag fortsatte på ridskolan, men jag hann inte både rida på ridskola och rida Cliff så jag slutade på Salaortens ryttarförening.
'
När vi hade haft Cliff ett kom han på hur han kunde testa mig, han började busa med mig och jag tyckte inte ridning var så kul då så jag gjorde ett uppehåll tre månader eller något sånt. Eftersom att jag och min syster växte började Cliff blir förliten. Dessutom red jag honom inte så mycket. Vi bestämde oss för att sälja honom. Jag var superledsen, men Cliff hade inte kunnat kommit till något bättre ställe, han har det kanon och i år blir han 19 år.
Sista sommaren med Cliff var vi och tittade på ganska många ponnysar. Vi bestämde oss för att skaffa oss en ponny som inte var så ung. Ändå slutade det med River, en ponny på sex år.
När vi hade sålt Cliff sa jag att jag aldrig mer skulle rida. Det skulle vara Cliff och ingen annan, men en dag i Maj frågade pappa om jag ville komma med ut till stallet och rida River, jag var lite osäker, men jag provade.
Jag tyckte det var roligt och började rida igen. River lärde mig supermycket och det finns ingen ponny som har lärt mig så mycket. Han lärde mig grunderna i dressyr, hoppning och så lärde han mig också att våga rida ut och galoppera.
I somras fick jag reda på att vi skulle flytta ut på en gård vilket betydde att vi behövde en till häst/ponny. Ett ag var vi inne på att köpa en shettis, ett tag var vi även inne på att köpa en storhäst, men det slutade med att vi köpte min prins, Blixen.
'
Blixen lär mig nya saker varje dag och om några veckor ska jag ut på min allra första lokala tävling, dessutom med världens bästa ponny, Blixen! ♥

Kommentarer
Postat av: Emma - Hästblogg

söt ponny på videon!

2012-03-25 @ 14:20:54
URL: http://piledalsideal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0