Dagens ridpass

Idag tränade jag dressyr på ridbanan. Till att börja med ville han absolut inte gå på tygelt, varken i skritt trav eller galopp. Men det gör inte så mycket, huvudsaken är att han är lösgjord och går frammåt. Han var lite stel också, men efter mycket lösgörande arbeten fick han en jättefin form, och blev mjuk och fin. Samma sak i traven. I galoppen gjorde jag min favoritövning, hörnlinjerna. Det är en skitbra övning som är perfekt för att träna rakriktningen. Jag tränade också några skänkelvikningar, öppnor och slutor, som gick bra. I galoppen (speciellt på volterna) gick han inte alls fram. Då tog jag spöt, och utan att ens peta lite på honom reagerade han, och jag lade ifrån spöt igen, då blev han fin kan jag säga!
Så ett superpass för mig iallafall :-)

Och som Anna skrev, det var massor utav myggor här också, redan i Mars!


Har ni ridit idag? Skriv och berätta för mig hur det gick!

Hoppas ni haft en underbar tisdag, oj vad veckan går fort, snart är halva veckan avklarad och då är det inte långt kvar till Påsklovet!

// Astrid

Kommentarer
Postat av: Ella

Jag har premiär ridit på en ponny som jag ska rida nu ett tag för att jag nyss lämnat tillbaka min.. Det gick bra och vi red mycket volter med varierande storlekar. Hon var pigg :D me like!

kramis!

2012-03-27 @ 21:24:40
URL: http://topponny.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0