Nyckeln till framgång

Jag tror faktiskt att mycket av det man gör på marken med hästen påverkar ridningen. Myser man mycket med hästen eller kanske promenerar med den så blir det mer och mer tillgiven till en. Man får som ett band mellan hästen och ryttaren. När jag inte hade haft Blixen så länge så var inte ridningen så bra, han litade nog inte lika mycket på mig då, jag kanske inte la ner lika mycket tid på mys. Nu sen vi har flyttat ut på gård kan jag gå ner till honom oftare och i ridningen går det mycket bättre, han litar mycket mer på mig nu. Det är ganska häftigt att en sån liten sak kan göra väldigt mycket.
23 september, dagen du blev min, min dröm gick i uppfyllelse ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0