Svaren från frågestunden

När/Varför började ni rida?
Anna: Jag började rida när jag var 7 år och det var därför min pappa och mina systrar red.
Astrid: Jag började rida när jag var ca. 6år. Det var för att min bästa kompis hade en ponny tillsammans med en annan tjej, därför började jag rida. Så då lånade jag en svart shettis som hette Isabella :-)

Första favorithästen?
Anna: Det var en ridskolehäst vid namn Tosca
Astrid: Det var nog min halvt egna shettis Isabella
Favoritgren inom ridning?
Anna: Hoppning såklart!
Astrid: Dressyr

När började ni rida?
Anna: När jag var 7.
Astrid: När jag var 6år

Varför började ni blogga tillsammans?
Jag vet inte riktigt, vi trodde att vi skulle passa att blogga tillsammans, mest det!

Hur gamla är ni?
Vi båda är födda år 1998, alltså är vi 13.

Vad är det bästa med att blogga?
Anna: Alla snälla komentarer.
Astrid: Det är kul att blogga för någon. Jag hade inte alls velat blogga så mycket som idag om inte ni läsare fanns!

Var i Sverige bor ni?
Anna: Jag bor i Västerås
Astrid: Jag bor i Dalarna

Vad är det bästa med ridningen?
Anna: Att få samspela med ett så stort djur.
Astrid: Säger som Anna. Att få samspela med ett så stort djur, och att följa utvecklingen och att förbättras.

Vad är det för ras på era ponnysar?
Blixen är korsning mellan arab & welsh
Leo är en Welsh Cob

Favorit färg på ponny/häst?
Anna: svart med vita tecken
Astrid: Jag gillar fuxar med bläs.

Favorit ridklädes märke?
Anna: HV Polo & Kingsland
Astrid: Pikeur

Mål med bloggen?
Att bli hur stora som helst och få .se ;)

Mål med ridningen?
Anna: Att komma så långt som möjligt
Astrid: Att komma så långt som möjligt, och att efter Leo börja tävla stor häst.

Tävlar ni något? Isf vilka klasser?
Anna: Inte just nu, men till våren ska jag och Blixen debutera LC/LC
Astrid: Jag tävlar La till FEI just nu.

Är ni duktiga i skolan?
Anna: Nej, det kan jag inte påstå!
Astrid: Nja, beror på vilket ämne. I So har jag typ D, och i matte mellan B och A :-)

Favoritämne?
Anna: Rast?, haha!
Astrid: Jag gillar gymnastik.

Favoritblogg?
Anna: Vet inte, många...
Astrid: Fokis eller Dressyrmupparna gillar jag

Vad skulle ni göra om ni vann en miljon?
Anna: Jag vet inte, troligtvis bygga ridhus och om det vart över då skulle jag köpa en fett snygg hästbuss!
Astrid: Som Anna skrev!

Något speciellt ni vill göra innan ni dör?
Anna: Det skulle vara coolt att få rida ett SM eller kanske typ GP-ponnyn!
Astrid: Vinna OS :-D Haha, nej men komma så långt som möjligt, jag skulle vilja rida en Grand Prix.

Hur länge har ni ridigt?

Anna: 6,5 år ungefär
Astrid: I ca. 7år

Vart började du rida på ridskola för första gången Anna?
Salaortens ryttarförening, (Sorf)

Vad är Blixen för ras?
Står högre upp

Hur gamla är båda hästarna ?
Blixen är 9, blir 10 iår.
Leo är 8 år iår

Hur gamla är ni?
Står högre upp

Vilken är din favorit färg Anna?
Marinblå & brun

Vilken är din favorit färg Astrid?
Jag gillar fuxar med bläs.

Vem var din första ponny Anna ?
Min första egna som jag red var en liten borkfärgad b-ponny vid namn Cliff, världens sötaste & snällaste. Kan göra ett inlägg lite senare om honom.


Hur många tävlingar har du ridit ungefär Astrid?
Oj, svår fråga. En hel del. Jag började att hoppa några tävlingar på en klubbhäst. Den red jag bla. ponnyallsvenskan på. Sen efter det är jag inne på mitt tredje år i dressyren. Så jag vet inte.

Hur länge red du på ridskolan innnan du skaffa egen häst?. till anna denna fråga!
1,5 år tror jag

Hur gamla var ni när ni fick er första häst?
Anna: Jag var nog 8 - 9
Astrid: Jag tror jag var 10år

Hur skulle din dröm kille se ut?? Till båda.
Hahah, vet inte, brukar inte tänka på sånt, kanske blond med blåa ögon
Ingen aning, bryr mig inte om sånna nu :D

Vem var din första kille, anna ?
Aldrig haft något seriöst förhållande, bara på dagis ;P

Favoritfärg på häst?
Står högre upp


Hur gammal är Leo?
Leo är 8 år gammal iår, alltså född år 2004

Högsta du hoppat?
Anna: Jag har hoppat 110
Astrid: Jag har också hoppat 1.10 på klubbhästen Rabalder som jag även tävlade ponnyallsvenskan på.


Varför började du och Anna blogga?
Detta står också högre upp. Vi tyckte att vi var lika, och passade bra tillsammans!

Bästa egenskapen med Leo?
Oj! Leo är väldigt arbetsvillig och speciell. Han har mycket egna idéer, som inte jag alltid uppskattar ;) Eh, han är väldigt känslig, så jag vet inte riktigt, det är så mycket som är bra hos honom.


Är det två som blogg här på denna bloggen?
Ja det är det, en som heter Astrid & en som heter Anna

Vad är dit/era mål med din häst/ar?
Anna: Jag vet inte riktigt, nu är det att ha kul under ponnytiden!

Tävlar du/ni? Vilka/en gren/ar? Hur mycket har du/ni tävlat sen ni/du köpte din häst?
Anna: Har inte haft Blixen så länge, men nu till våren ska vi debutera LC/LC

Hur länge har du/ni haft era hästar?
Anna: Jag har haft Blixen ungefär 5 månader

Hur gammal/gamla är era/din häst/ar?
Blixen är 9 & River 8, dom blir 10 & 9 detta år, men har ej fyllt ;)
Vad kul att vi fick så många frågor, nu vet ni troligtvis lite mer om oss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0