Konstigt

Igår när jag skrittade Leo fick han 3 - 4 panikattack liknande ryck. Han sjönkihop bak och försökte springa iväg. Han backade och reste sig, sen efter ungefär 15 sekunder gick det över.. Han har haft ont innan, och detta är vad jag kommit fram till att kan ha varit anledningar till paniken:

  • Han minns att det brukade göra ont och ta stopp
  • Han kände av linimentet (arnika) som jag haft ca. 1dm bakom schabrakets kant.

I övrigt var han otroligt pigg, öronen frammåt hela tiden, spände sig ingenting, flyttade sig avslappnat och använde bakbenen rätt. Allt detta efter kiropraktorn!

Hoppas verkligen att det är bättre idag, även om jag bara får skritta.

 

Ni får reda på mer efter ridpasset idag.

// Astrid


Kommentarer
Postat av: Julia

Vad synd om honom och dig.. Men tur att det gick bra ändå!

2012-05-25 @ 11:02:14
URL: http://awesomehorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0