Malin och Tornesch vann Grand Prix

Omhoppningsbanan var som gjord för oss, säger Malin Baryard Johnsson som tillsammans med H&M Tornesch 1042 vann Grand Prixen i italienska San Giovanni in Marignano  - genom snäva, snygga men snabba svängar.

 

Åtta ekipage var felfria i grundomgången. Malin och H&M Tornesch var näst snabbast och gick därför ut näst sist i den andra och avgörande omgången.
- Jag hann se ryttaren innan mig och tänkte att det där kan jag göra snabbare, berättar Malin som hade planen klar direkt och slog brasilianske Bernardo Alves med nästan en och en halv sekund.
- Banan var som gjord för oss med många snäva svängar och eftersom Tornesch är så fantastiskt lydig kunde vi rida snyggt och snävt utan att behöva gå för fullt. 
För det gäller att spara på krutet till nästa helg då superligan går i Rom resonerar Malin.
Den trestjärniga tävlingen var ett bra stopp på vägen.
- Det är en fantastisk fin tävlingsplats med jättefina banor, säger hon.

Men viktigaste av allt just nu är förstås matchningen mot OS med Tornesch.
Malin satsar allt på ett kort för att kunna knipa en London-biljett.
- Allt jag gör är upplagt för OS och jag har en plan för varje detalj, berättar hon.

Efter ett par månader i avelsboxen i början av året gjorde Tornesch storstilad entré på tävlingsbanorna igen i mars med Grand Prix-seger i Paris. 
Det verkar som den  fina formen håller  i sig.

Tolvårige Tornesch 1042 är en holländsk hinsgt ( Lux Z-Libero H) som ägs av familjen Hugosson (heliotrop.se).

Alexander Zetterman plockade också flera placeringar i Italien. Bland annat en andraplats i 1.45.

 

Källa: Ridsport

//Anna


Kommentarer
Postat av: Anonym

de va ett föl från honom och mamman stod i vårat stall o nu är han på hingstbete ;)

2012-05-23 @ 13:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0