Mer om Blixen!

Eftersom att jag får massor med frågor om Blixen så kan jag skriva ihop ett så lång inlägg som jag kanske ni inte behöver fråga lika mycket för att jag vart otydlig.

Blixen är en d-ponny valack som kom till världen den 27 Maj 2002. Han mäter 144cm i mankhöjden. Han är korsningsponny, hälften arab och hälften welsh mountain. Hans pappa är Molstabergs action man och hans mamma är Aida ox.
'
23 September 2011 vart Blixen min alldeles egna, alltså har jag haft honom i snart 8 månader. Vi har verkligen utvecklats supermycket tillsammans. När han kom till mig kunde jag i princip inte rida en häst i form, nu kan jag det, jag hade heller aldrig tävlat, men det har jag nu. Alltså betyder han väldigt mycket för mig!
'
Blixen är tävlad upp till LD i hoppning med mig och LB med förra ägarna. Nästa vecka ska vi debutera LC. Blixen är även en väldigt duktig dressyrponny, han är mjuk och fin och dessutom oftast sammarbetsvillig.
'
Sen mer om hans personlighet. Han är nog den underbaraste ponnyn på hela jorden, han skulle aldrig göra något dumt, mer än kliat av sig på en (om man ser det som dumt, haha). Nej men han är en sån ponny man kan lita på. Dock är det inte alltid jag älskar honom till tusen. ibland kan han ha väldigt dåligt tålamod och inte vilja stå still, det kan vara lite irriterande, men inte sånt jag tänker så mycket längre på, det har helt enkelt blivit vardag, haha!
'
Dessa ord beskriver Blixen bäst!
Söt, snäll, bäst, hoppglad och busig!


//Anna


Kommentarer
Postat av: Ebba :D

Sv; Tack! :D

Detsamma. :)

2012-05-11 @ 20:13:08
URL: http://northons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0