Svar på fråga:

Vad tycker du om att rida med ridväst?
Svar: Jag rider inte alltid med ridväst, men jag tror inte att jag är själv om det. När jag hoppar eller rider ut har jag alltid det. Det är en självklarhet för mig. Händer det något, t.ex. att man ramlar mitt på ett hinder kan man ju göra sig så otroligt illa i ryggen om man inte har väst. Samma sak om man rider ut. Ramlar man av på grusvägen är det en rejäl smäll man får. En väg är hårt packad och nästan som en sten att ramla på, alltså kan man skada sig.
'
Dock rider jag utan väst när jag rider dressyr, dels tycker jag att jag blir mer följsam och mjuk utan väst och dels tar den i bakvalvet på dressyrsadeln så då är det bara irriterande. Men jag använder väst om Blixen är übertaggad och inte kan stå still, då känns det säkrare att ha väst, så det finns alltså undantag även när jag rider dressyr.
'
Rider ni med väst hela tiden eller bara ibland? :)


//Annaa

Kommentarer
Postat av: Clara

jag rider aldrig med det, tyvärr! Tror att jag glömmer bort allt det där med säkerhet på grund av att jag "bytt ner mig" i storlek och börjat med islandshästar!

2012-05-17 @ 22:59:00
URL: http://tvistirni.webblogg.se/
Postat av: Jessica Hörnkvist

Hej!



Vilken bra blogg! Så jag undrar om ni skulle vilja göra ett bloglovin byte? :) Jag blev ialafall nummer 86. Så jag följer er nu.



Sen undrar jag om ni vill göra ett länkbyte?

2012-05-18 @ 09:12:13
URL: http://jessicahornkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0