Vad jag gillar för ponnysar!

Eftersom att jag själv tycker det är skoj att läsa om sånt hoppas jag att ni också gör det så here it comes! :)

Jag gillar hästar som är snabba och pigga, inte sånna man måste "väcka upp" varje ridpass, och som då dessutom går väldigt långsamt. Jag gillar dock inte att rida hästar som är studdsiga och studdsar på stället, för det tycker jag är lite jobbigt ibland, så en ponny som är pigg, men som har hovarna på marken.
'
Sen i hoppningen får dom gärna ha lite mer "go" i sig, men absolut inte så så dom bara drar innan och efter, utan en som är pigg, MEN kontrollerbar. Jag hatar verkligen att ha noll koll, då blir jag faktiskt rädd ibland... Sen får den mer än gärna ha bra hoppteknik och var lättsvängd.
'
I dressyren får den gärna vara pigg, väldigt lösgjord och sammarbetsvillig, inte så att den muppar upp sig och inte ställer upp alls, för då blir jag inte så glad, haha! Nej, men en ponny som har viljan att lyckas och inte sån som söker utvägar från att arbeta. Sen är det klart, jag tror ingen häst skulle välja att gå i form automatiskt, men det är en annan sak att den ställer upp.
//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0