Utvärdering ridbyxorna

Ridbyxorna från Horselife som jag skrev om tidigare invigdes idag, och dom var helt ok tycker jag, förutom att sömmarna från skoningen kändes väldigt mycket, så var dom ruskigt sköna, men dom slår dock inte Pikeurs byxor ;)

Red dressyr på Leo, vilket gick bra, och dåligt.. :)
Skritten gick ruskigt bra, bästa skritten någonsin! Traven gick också jättebra, mjuk och fin med jämna sidvärtsrörelser. Å så var det den där galoppen.. :) Leo har så hemskt mycket id'eer, som han antagligen lärt sig i hagen. Han kastar sig, hoppar, flyger och svänger. Svårt att få honom att lyssna på höger och vänster och bromsen, dock inga problem med gasen (8O).
För övrigt så var han ovanligt glad idag, öronen framåt, och med som ett plåster när jag tex spände sadelgjorden, satte på beskydden och skulle hoppa upp (vilket slutade med att mamma fick hålla i han, haha)! BIG LIKE på glada hästar och ponnysar!

Men imorgon ska jag träna igen för K, hoppas att vi får ordning på trollet!

Föresten så städade jag rykthinken idag, titta vad fint det blev!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0