Info om Astrid och Leo

Jag heter Astrid Norberg och är 14år gammal. Jag bor i Dalarna ute på landet med min familj och våra djur. Vi har 5 hönor, 1 hund och såklart min häst som ni kommer att kunna läsa om här på bloggen. Min fritid tillbringar jag i stallet och bakom kameran, och en hel del til här framför bloggen!
Jag är iallafall en väldigt målmedveten och pedant tjej, som helst gör klart en sak, innan jag börjar med någonting annat, och jag är väldigt noga med hur allt kring hästar och stallet ser ut och sköts. Jag satsar verkligen på en karriär inom dressyrsporten.



Leo är min D-ponnyvalack, 8år gammal som jag köpte i april år 2011. Leo är importerad från England vid 5års ålder, där gick han fälttävlan, och hade ett framgångsrikt år som 1åring inom utställningar. Han såldes sedan till en fantastiskt trevlig familj i Örebro där han gick hoppning. Nu har han kommit till oss, och här går han dressyr vilket han trivs fantastiskt bra med!
Leo är en väldigt känslig ponny, som alltid visar om han har ont, eller om något annat är på tok. Han har många egna idéer som inte alltid matchar med mina idéer, men vi lyckas alltid att komma överens om saker.
Leo är en Welsh Cob, en ganska griv och maffig sent tagen ponny, som har haft turen att aldrig varit skadad. Han har haft lindrig kolik en gång, och ett sticksår en gång.



Här på Powerponys kan ni följa oss i alla lägen, på tävling, hemma, i regn och i sol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0