Dagens dressyrpass på Blixen

Idag red jag dressyr på plutten, hade ju tänkt prova rida på kimblewichet som Lelle lovade att jag fick låna, men sen när hon åkt ringer hon och säger att hon tog med det, så jag red på tränsbett istället. I början jobbade jag honom i lång och låg form och red lätt, sedan satte jag mig ner och kortade upp honom, i höger varv var han superfin, men i vänster var han inte lika lösgjord, så då gjorde jag mycket skänkelvikningar, åttor, fram och bakdelsvändningar och sånt. Då lossnade han och då fortsatte jag lite med skänkelvikningar, sånt är alltid bra att träna på. Han var verkligen kanonduktig idag, min lille dutt! ♥

//Anna

Kommentarer
Postat av: Sara

Han va skitsnygg i det schabraket, lilla blixt ;)

2012-04-24 @ 06:49:11
URL: http://ponydays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0