Lite tips!

Idag ska jag göra Blixen riktigt fin. Han ska duschas sen ska jag ta bort all kåda han har på hela halsen. Tänkte tipsa lite om bra hästschampoo och hur man får bort kåda. 
 
Ta bort kådan med:
Jag använder mig av vanligt smör som jag kletar på. Allt som är fett funkar. Har hört att man även kan ta olja. Iallafall så smetar man på smöret, låter det smälta lite och så. Sen tar man en blöt handduk och torkar bort allt. Därefter kan man gnugga lite på kådan om det är mycket. Sen är det klart!
Det kan vara så att man måste göra detta mer än en gång. Efter man haft på det blir pälsen väldigt fet och äcklig så ett tips är att duscha dom efter.
 
Schampoo:
Jag använder mig av ett schampoo som heter Superpoo(översätt namnet om du vill ha ett gott skratt). Det är typ ett lila schampoo som är jättebra. Det gör pälsen jättelen, jätteblank och dessutom luktar det ganska gott. Dock är det viktigt att man sköljer ur pälsen ordentligt(som med alla andra schampon.) 
Det funkar även bra att göra rent man och svans med.
 
        Har någon av er andra tips att ta bort kåda på får ni gärna tipsa mig! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0