Blixen 23 Juni 2012

Igår tog jag ett barbackapass på Blixen. Dels för att jag var sugen på att rida barbacka, men sen så glider ju hans sadel med den sadelgjorden han har nu så då är det bättre att jag rider barbacka. 
 
I början jobbade jag mycket på att han skulle gå fram för skänkeln, men ändå inte bara springa högt med huvudet. Så då la jag ner händerna lite så han jobbade i låg form, shit vad han var fin då! 
 
Därefter plockade jag upp tyglarna och flyttade för skänkeln på medellinjen och även på volt. I början tog jag lite hjälp av spöet så han verkligen förstod att han skulle flytta mycket. Då kunde jag släppa spöet och så flyttade han lika mycket.
 
Formen var verkligen jättefin idag, Han var rund, mjuk och jättelätt att anpassa från lång, låg form till kort, kompakt form. Dessutom var han jättestadig. Någon måste filma nästa gång så får jag visa er min schnygging! ;)
 

Kommentarer
Postat av: ,.-

Dem bilderna har du väl inte visat?

2012-06-24 @ 20:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0