Dagens ridpass

Dagens ridpass blev ett dressyrpass i det underbara vädret.
Jag började att skritta fram i 10minuter, och efter det joggade jag honom i trav och galopp i en väldigt låg, rund form. Sen fick han skritta några varv, och sen plockade jag upp honom på tygeln. Jag börjar alltid mina ridpass med travarbeta, likaså idag. Jag tränade mycket övningar, utan att öka takten, bara länge steget vilket gick fantastiskt bra! Jag gick igenom några öppnor och slutor också, och det tar sig verkligen!
Efter traven går jag alltid över till skritt. Jag gjorde två bakdelsvändningar som gick super, sen gick jag över till galopparbetet. Jag gjorde enkla byten, ökningar, halter och slutor. Galoppen gick bättre än någonsin tidigare, allt går verkligen skitbra nu!
Efter hårdträningen travade jag av honom i låg rund form, och skrittade av honom, precis som på framridningen.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Han är så fin! :D

2012-06-13 @ 22:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0