Gårdagens ridpass

Igår tog jag ett dressyrpass på gräs-ridbanan på Blixen. I början stretade han emot lite i formen och tyckte jag var lite väl jobbig. Sen började jag rida mycket lösgörande, dvs. serpentiner, skänkevikningar, åttor, volter och fram och bakdels-vändningar. Då lossnade han och vart jättefin och supermjuk.
'
Då kunde jag även lättare samla upp honom och för skojs skull provade jag en travökning och shit, alltså! Den ökningen var nog den bästa vi gjort hittills. Det kändes faktisk som att han svävade fram, då menar jag det verkligen. Det var en sån här WOW, känsla! Den kommer jag kunna leva på ett tag.
'
Jag är så himla lycklig just nu, ponnyn flyter på, skolan flyter på och nästa fredag får jag sommarlov, hur awesome? ;)
Såhär såg mitt hjärta ut igår, puss på honom!
//Anna

Kommentarer
Postat av: Hanna

SV; Jag köpte dom från en hästbutik som heter Dahrve, den ligger på Gotland. Men Stigbyglarna är från Rider´s Company. :D

2012-06-06 @ 22:45:28
URL: http://hannnss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0