åsiktsinlägg...

Jag kikade in på min gamla blogg på arkiv från 2011, då hittade jag detta inlägg som jag skrev då. Men alla ni som läser denna blogg kanske inte har läst min gamla så vad gör det om jag publicerar det här igen! :)

Egentligen så ser ju ganska många hästar som en leksak. Dom typ rycker dom i munnen, sparkar dom i magen, piskar dom med all kraft dom har och det är så synd. För dom flesta hästarna kanske inte förstår för att ryttaren gör fel, men varför ska då hästen få skäll för det…?

 

Dom ställer ju alltid upp. Har du bestämt dig för att rida i spöregn så hänger hästen på, ska du rida ut i snöstorm, förbi något läskigt, göra något livsfarligt. Hästen ställer alltid upp även fast den kanske inte vill. Då är det faktiskt fel att vara dum mot den, för vad har den gjort dig annat än inte förstått dig? Istället för att bråka om stora loggor på tävlingar borde dom sätta upp en regel om att visa respekt för hästen, för det viktigaste är väl ändå att ha hästar som mår bra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0