Bett

Jag tänkte efter lite vad för inlägg jag kunde skriva och då kom jag på att jag kan skriva ett om vilka bett Blixen rids på.

Tredelat eggbett:
Det sitter på mitt vanliga träns, använder det vid uteritt, dressyr osv. Det funkar blixen kanonbra på.
Tvådelat eggbett:
Det har jag på mitt hoppträns, alltså hoppar jag mest med det, det gillar han väldigt mycket och det fungerar bra.
Tredelat tränsbett:
Det fungerar han till och från bra på, rider inte med det superofta, bara när jag vill variera lite.
Novabett:
Det rider jag med lite då och då, han kan bli lite stark på det vid uteritt men annars trivs han super på det, bra för honom att variera lite.
Gud, det här med bett är olika. Dock har alla ponnysar vi haft fungerat på vanliga tränsbett och eggbett, skönt! ;)

Kommentarer
Postat av: Fia

Tre delade bett är det bästa skulle jag säga :)

Ett tvådelat kan vika sig uppåt i munnen, då blir det obehagligt för hästen och den kan försvara sig genom att bita tag i bettet...då får du en tung häst som hänger i handen :) Medans tredelat böjer sig lätt och fint o e mjukt.

2012-03-23 @ 23:14:12
URL: http://fimilia.blogg.se/
Postat av: ElinT

Ställ gärna en fråga på min frågestund, svarar på allt! Kram!:)

2012-03-24 @ 08:04:58
URL: http://elintaalasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0