Dagens dressyrpass på Blixen + dagens outfit

Idag så red jag dressyr på Blixen på gårdsplanen. Hade dressyrsadeln så då kunde jag fokusera på honom istället för på min sits. Tränade på att han skulle vara mjuk och lyssna bra för skänkeln. Först så försökte jag få honom mjuk i skritten och sedan rullade jag på med samma sak i traven. Jobbade i en låg form och han trampade under sig riktigt bra då. Sen plockade jag upp honom lite och satte mig ner i traven och då började jag flytta för skänkeln så att jag red in som i mitten av volten och red rakt upp och flyttade honom åt vänster och sedan höger o.s.v. Tillslut behövde jag inte visa så mycket, då förstod han bra vilket var skönt. Sen travade jag bara av i låg form och han var riktigt mjuk då och sänkte sig superfint! :D Nu ska jag visa mina paintskillz på övningen på volten.
Kan förklara lite mer detaljerat nu, man rider upp vart man vill egentligen och i mitten av volten gör man halt, sedan börjar man trava och flyttar ut hästen i skänkelvikning. Det kan vara lite svårt i början att få hästen direkt från halt till skänkelvikning i trav, men när den väl klarar det lyssnar den super på skänklarna. Det är en evighetsövning. :)
Dagens outfit:

Lite dålig bild men...
Schabrak: Hööks
Lindor: Globus
Träns: Claridge Hause
Sadel: Santa Cruz
Skrittäcke: Showmaster

Kommentarer
Postat av: Nelly

Låter som en bra övning :)



SV: Han tackar och bugar för den kommentaren! ^^ Jodå, det är det allt :) sj?

2012-03-07 @ 21:10:50
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack så mycket och detsamma!! Allt är bara bra, frusen efter en kall och blåsig kväll i stallet!



En fråga, hur får du lindorna så "tunna" på benen, lindar jag mina hästar blir det alltis as tjock och frambenen ser ut som bakbenen på en tinker typ! ^^

Vad har du för paddar under (om du har npgra) och klipper du av lindorna innan??

MVH

Sofia

2012-03-07 @ 21:17:32
URL: http://slindstroms.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0