Dagens ridpass på Blixen & River

Idag åkte vi till ridhuset. I början red jag igång Blixen och försökte få honom mjuk och fin + att jag ville att han inte skulle springa ifrån mig. Sen körde jag samma sak i traven och galoppen. Sen körde jag lite skänkelvikningar. Sen började vi hoppa igång lite och jag började hoppa Blixen, men River vart lite stark för Lelle så då fick jag ta över och hoppa honom. Han var allt annat en seg och ostark. Nej, men han var überpigg och sparkade backut i varje galoppfattning bara för att han tyckte det var superkul. Hoppade lite övningar som verkligen var bra för honom. Jag säger det, jag har aldrig suttit på en ponny som visar så mycket kärlek till att hoppa. Han är så söt!! :) ♥ Åhh, är jättenöjd!
Ni får inte mobba min ridning på filmen, han var pigg och stark och sen hoppade jag honom senast i Augusti.
Det skulle vara superkul att tävla denna lilla sötnos lite, han skulle ju vinna på tiden i omhoppningar iallafall! ;)

Kommentarer
Postat av: Elleonor

Hej! Kan du inte skriva ett inlägg om River och Blixen? Jag har börjat läsa bloggen nu nämligen! :)

2012-03-11 @ 09:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0