Hur jag borstar

Skrev ju att jag skulle visa er hur jag borstar Leo i måndagt, det kom jag på nu när jag tittade igenom bilderna på kameran, så här kommer det!

1.

Jag borstar igenom tovorna i svansen med den rosgröna borsten, och manen med den gråa.

2.

Efter det borstar jag hela kroppen (+ Svans och man) med denna borste, som är ganska hård. (Inte ansikte och benen)

3.

Nu är det dags att pälsglansa hela kroppen, gör jag ca. 2 gånger i veckan. (Inte ansiktet)

4.

Näst sista steget är att borsta kroppen, inte ansikte, man, svans och ben. En lite mer sträv rycktborste, med längre strån än den vanliga.

5.

Sista steget är att borsta ben och ansikte med min gigantiska oranga borste. Den är perfekt för benen med sina långa strån, som kommer åt överallt. Och den är väldigt mjuk, så funkar lika bra till ansiktet också.


Hur borstar ni?


// Astrid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0