Hur jag bygger upp ett ridpass, del 2 hoppning

Såhär bygger jag upp ett hoppass(om jag inte hoppar för tränare) Dessa pass brukar oftast bli lite längre än dressyrpassen.

5 minuter: framskrittning på långa tyglar
5 minuter: Skritta och plocka upp honom och försöka få honom att gå framåt, inte bara släpa benen. Men även att få honom mjuk.
10 minuter: Travar fram, låg form, tempoväxlingar, ställer honom.
10 minuter: Galoppera frami fältsits på låg form, tempoväxlingar även i galoppen. Sedan brukar jag plocka upp honom lite.
2 - 4 minuter: Skritta lite så han får pusta.
25 minuter: Börja hoppa, det är olika övningar nästan varje gång.
Avskrittning i 5 - 10 minuter :)


Nu får ni en film istället! ;)

Kommentarer
Postat av: Daniela

sv: Tack så hemskt mycket! :D

2012-03-29 @ 22:22:02
URL: http://backstromphoture.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0