Gästbloggning av Victoria Avellan Ryd - ponilovers.blogg.se

Hej! Jag tänkte börja med att säga att det är jätte roligt att jag får gästblogga på Anna och Astrids blogg. Så tack! :D

 

Jag heter då Victoria Avellan Ryd och bor på Ekerö i Stockholm. Jag är 15år gammal och går alltså i nian. Jag har två egna ponnyer, en C-ponny som heter Roxelina och en D-ponny som heter Brave Heart. Med dem tävlar jag mest i dressyr, men även lite hoppning och fälttävlan.

 

 

Roxelina är ett Fjordingsto på 12år. Henne har jag haft i snart 5år och hon har lärt mig allt jag kan. 2010 kom vi på åttonde plats på Fjord-SM, 2:a i sparbanken Rekarne ponnycup 2010 och en femte plats 2011. Vi kom på fjärde plats på Fjord-SM 2011 och då blev vi även juniormästare, fjortonde plats på Fjord-NM 2011, vi har tävlat i Div 1 dressyr 2011 och sen har vi massor av vinster och placeringar upp till Regional dressyr. 2012 sattsar vi på en placering till på Fjord-SM, eventuellt delta i Fjord-EM och kvala till nationellt.

Brave Heart är en valack på 9år som är korsing mellan Welsh (av cobtyp) och Morgan. Jag har haft honom i 1,5år. 2011 tävlade vi endast några enstaka gånger då Braven fick ryggproblem och fick problem med en bihåla som var tvungen att opereras. 2012 lyckades vi kvala till nationellt på två första försöken, fick vinster och placeringar på regional nivå och även placeringar på nationell nivå. Nu har vi även lyckats kvala till SM i sommar, så vi hoppas att vi blir uttagna! :D

Skulle ni vilja börja följa mig och mina ponnyer i motgång och framgång? Så kan du göra det på min blogg: http://ponilovers.blogg.se/

 

Tack igen för att jag fick gästblogga! :)

Kram Victoria

 


Det var superkul att du ville gästblogga på vår blogg! Nu borde ni läsare ta och checka in Victorias fina blogg som heter http://ponilovers.blogg.se/, sen borde ni även kika in på bloggen som gissade rätt först vem som skulle gästblogga, var det du kanske? Klicka HÄR för att se det! ;)

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

måster bara fråga är det linns gamla häst?

2012-05-22 @ 21:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0